ПРАКСЕОЛОГИЧЕСКАЯ ФУНКЦИЯ СОВРЕМЕННОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КОММУНИКАЦИИ

The article is devoted to the study of one of the types of the practice of communi- cative behavior - artistic communication. The relationship between the artist and the viewer is analyzed on the basis of the interpretations of philosophers, who represent the modern aes- thetics of pragmatism. These contacts appear as an aesthetic, artistic experience, formed in certain social conditions and necessary in the practical life of a person

Авторы
Сборник материалов конференции
Издательство
Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ»
Язык
Русский
Страницы
13-17
Статус
Опубликовано
Год
2017
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
  • 2 Филиал
Ключевые слова
artistic communication; experience; instrumentalism; utilitarianism
Дата создания
10.07.2024
Дата изменения
10.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/149754/
Поделиться

Другие записи