Адресная е-mail-рассылка стала многоформатным маркетинговым инструментом бизнеса, коммерции. Используется большинством (80% и более) компаний, занятых в различных областях. Окупаемость всегда есть, если грамотно организована, чему способствует как массовость, так и дешевизна мероприятия. E-mail маркетинг - не только для отсылки писем, а и для увеличения клиентской базы, вовлечения клиентов, покупателей в бизнес-процессы. По прогнозам (Radicati Group и др.), прирост адресатов e-mail в 2020 г. может достичь 3 млрд. Это половина землян! Рассылка коммерческих, рекламных писем на электронные адреса настоящих и потенциальных клиентов из адресной базы опирается на уникальность содержания рассылки, существенность информирования и ценность для адресата.
E-mail-mailing became a multi-format marketing tool for business, commerce. It is used by the majority (80% and more) of companies engaged in various fields. Payback is always there if competently organized, which is promoted by both mass character and cheapness of the event. E-mail marketing is not just for sending letters, but for increasing the client base, involving customers, customers in business processes. According to forecasts (Radicati Group, etc.), the growth of e-mail recipients in 2020 may reach 3 billion. This is half of the earthlings! The distribution of commercial, promotional letters to the e-mail addresses of these and potential customers from the address base is based on the uniqueness of the content of the mailing, the importance of information and the value to the addressee.