На примере вьетнамского ТВ анализируется противоречивое развитие контента телевизионного вещания в странах Юго-Восточной Азии - воплощение разнонаправленных тенденций: традиционных культурных и наднациональных глобальных. С помощью контент-анализа авторами выявлена тематика главного новостного выпуска вьетнамского телеканала VTV1; как антипод протокольным новостям описан формат реалити-шоу с примерами эфирных передач различных вьетнамских телеканалов. Авторы пришли к выводам о поколенческих предпочтениях зрителей: новостные выпуски первого канала нацелены на возрастную аудиторию, исповедующую восточный менталитет, реалити-шоу собирают в основном молодёжную аудиторию, которая тяготеет к новому мышлению.
By the example of the Vietnamese TV the paper analyzes the contradictive development of TV broadcasting in Southeastern Asia countries, manifesting multidirectional tendencies: traditional cultural and supranational global. Using content-analysis the authors identify the subjects of central newscast of the Vietnamese TV-channel VTV1; as antipode of protocolar news the paper describes realty show format with the examples of broadcast programs of different Vietnamese TV channels. The authors conclude on audience's age-related preferences: the first channel newscasts are targeted at older audience, adepts of the Eastern mentality, and realty shows are basically popular among young people who tend to think innovatively.