Данное исследование направлено на изучение вопросов теории формирования поликультурной личности, обладающей многоязычной и поликультурной компетенцией, т.е. межкультурной компетенцией, созданной на базе не менее чем трех языков и культур (родной и двух неродных). В рамках настоящей работы перед нами стояло несколько задач теоретического характера: изучение вопросов формирования полилингвальной языковой личности, изучение вопросов коммуникативной компетенции полилингвов, выявление особенностей структурации и функционирования би- и полилингвального сознания и речевой способности полилингвов.
This study aims at investigating the issues of the theory of the multicultural personality possessing a multilingual and multicultural competence, i.e. a cross-cultural competence, formed on the basis of no less than three languages and cultures (one native and two non-native). This paper resolves several theoretical problems: to study the issues of formimg a polylingual personality, to investigate issues of polylingual personality’s communicative competence, to reveal the peculiarities of structuring and functioning of bi- and polylingual consciousness and speaking ability of a polylingual personality.