В статье рассматривается структурно-семанти-ческая характеристика цветообозначений в творчестве Максима Рыльского. Проведен анализ отдельных микрополей как целостных явлений, что определяет яркий признак своей структурной организации и семантического наполнения. Учитывается грамматическая природа исследуемых явлений, предпочтительно атрибутивный характер цветонаименований, а также рассматриваются отдельные номинации в их синтагматических и парадигматических связях. В пределах поэтического идиостиля выявляются смысловые оттенки парадигмы значения, побуждающие к определению места и роли анализируемых словообразов в структуре поэтического текста. Рассматривается взаимодействие смысла художественного целого и его отдельной составляющей.
The article deals with the structural and semantic characteristics of color markings in the work of Maxim Rylsky. The analysis of individual microfields as integral phenomena is carried out, which determines a sign of its structural organization and semantic content. It takes into account the grammatical nature of the research phenomena, preferably the attributive nature of color naming, as well as individual nominations in their syntagmatic and paradigmatic links. The semantic nuances of the paradigm of meaning are revealed within the limits of the poetic ideostyle. They are encouraged to determine the place and role of the analyzed word images in the structure of the poetic text. The interaction of the meaning of the artistic completeness and its separate component is considered.