В статье рассматривается роль индустрии спорта, теоретическая составляющая категории «спорт», индустрия спорта, определяются особенности рынка спортивного бизнеса. Анализируются особенности конно-спортивной отрасли в России, проводится SWOT-анализ, представлена модель пяти сил конкуренции по Портеру и анализ маркетинговых коммуникаций конноспортивного клуба «Maxima Stables». На основании проведенного исследования, автором разработаны рекомендации по совершенствованию маркетинговых коммуникаций конноспортивного клуба «Maxima Stables», которые позволят укрепить свои позиции на рынке.
In article the sport industry role, a theoretical component of category "sport", the sport industry is considered, features of the market of sports business are determined. Features of a horse-racing industry in Russia are analyzed, SWOT analysis is carried out, the model of five forces of the competition according to Porter and the analysis of marketing communications of horse-racing club "Maxima Stables" is provided. Based on the conducted research, recommendations about enhancement of marketing communications of horse-racing club "Maxima Stables" which will allow to strengthen the line items in the market are developed by the author.