МЕТОДИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ИЗУЧЕНИЯ ПРАКТИК ТЕЛЕПОТРЕБЛЕНИЯ: СОЧЕТАНИЕ "КОЛИЧЕСТВЕННОЙ" И "КАЧЕСТВЕННОЙ" СТРАТЕГИЙ

TV watching is a difficult subject for sociological analysis being the daily social practice that requires versatile approach. To obtain a complete picture of the everyday TV watching practices it is advisable to study this process as combination of "qualitative" and "quantitative" approach of sociological research. The use of "quantitative" methods provides statistical, quantitative level of understanding, whereas the "qualitative" methods contribute to the understanding of the subject of research at the level of specific everyday practices

Авторы
Издательство
Vedecko vydavatelske centrum Sociosfera-CZ s.r.o.
Номер выпуска
56
Язык
Русский
Страницы
65-69
Статус
Опубликовано
Год
2015
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов, г. Москва, Россия
Ключевые слова
TV watching; media consumption; methods of sociological research
Дата создания
09.07.2024
Дата изменения
09.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/140384/
Поделиться

Другие записи

Кирков А.Е., Никифорова И.Л.
Маркшейдерский вестник. Открытое акционерное общество "Научно-исследовательский, проектный и конструкторский институт горного дела и металлургии цветных металлов". 2015. С. 59-63
Гусов А.З., Марашдех О.Б.
Ученые записки Российской Академии предпринимательства. Автономная некоммерческая организация Российская Академия предпринимательства. 2015. С. 192-198