ОСВОЕНИЕ ШКОЛЬНИКАМИ НРАВСТВЕННЫХ ЦЕННОСТЕЙ: ТЕХНОЛОГИИ СОПРОВОЖДЕНИЯ И ПОДДЕРЖКИ

Педагогические технологии, способствующие освоению младшими школьниками и подростками нравственных ценностей. Содержание технологий. Проектная деятельность педагога в системе повышения квалификации. Формирование социально активной личности. Педагогическое сопровождение. Педагогическая диагностика, проектирование и реализация маршрута сопровождения.

PUPILS’ MORAL DEVELOPMENT: TECHNOLOGY MAINTENANCE AND SUPPORT

The article is about basics of pedagogical technologies that help pre-teens and teens develop moral values. This work describes the basics of stated technologies which include the following: teacher’s project activities during professional training focused on self-actualization, self-development and self-modification that ensure the quality of his/her own professional skills; management of moral development of different aged pupils in the context of the modernization of Russian Education System; pupils’ engagement in moral activities that develops socially important personal and moral qualities as well as socially active personality; mentorship which is regarded as a process of pupil-teacher interactions consisting of the following steps: pedagogical diagnostics, design and implementation of mentoring aimed at increasing level of pupils’ moral development.

Авторы
Журнал
Издательство
Общество с ограниченной ответственностью "Научно-исследовательский институт школьных технологий"
Номер выпуска
2
Язык
Русский
Страницы
228-234
Статус
Опубликовано
Год
2015
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
педагогическое сопровождение; mentorship; moral values; moral activities; development; design; project activities; technologies; нравственные ценности; нравственная деятельность; освоение; проектирование; проектная деятельность; технология
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Мухаметжанова В.С., Васильчев Е.И.
Государственное и муниципальное управление в XXI веке: теория, методология, практика. Общество с ограниченной ответственностью "Центр развития научного сотрудничества". 2015. С. 191-195