Описан метод интерактивного обучения, основанный на учебных интегрирующих проектах. Представлены примеры содержания таких проектов для дисциплин, связанных с изучением информационных и интернет-технологий и их применением в управлении. Предложенные проекты удовлетворяют требованиям образовательных стандартов нового поколения проводить значительную часть учебных занятий со студентами, используя методы и формы интерактивного обучения. Они дополняют традиционные виды учебных занятий, меняя роль преподавателя и расширяя границы самостоятельной работы студента. Рекомендован подход к оценке учебных достижений студентов, выполняющих такие проекты в кредитной системе обучения.
This article describes a method of interactive learning based on the educational integrating projects. Examples of the contents of such projects for the disciplines connected with studying information and Internet technologies and their usage in management are presented. The offered projects meet requirements of educational standards of the new generation and spend a considerable part of lessons’ time, using methods and forms of an interactive learning. They enrich traditional types of studies, changing a role of the teacher and expanding borders of independent work of the student. A special method for grading educational achievements of the students who are carrying out such projects in the credit system of education is recommended.