В статье анализируется актуальная проблема соответствия уровня готовности выпускников технических вузов современным требованиям к деловому иноязычному общению. В работе сформулировано понятие готовности как показателя результативности подготовки специалистов в вузе, включающее совокупность личностных качеств, опыта и навыков, общих и специальных знаний; связующие элементы процесса подготовки в вузе и профессиональную деятельность; установку на будущую деятельность; собственную интерпретацию содержания образования каждой личностью.
The issue of the day of disparity of level the readiness of graduating students of technical institutions of higher learning to the modern requirements to the business foreign communication is analyzed in the article. It is shown that preparation of students of technical institutions of higher education to business foreign communications is an inalienable part of professional preparation of future specialist in modern terms. The concept of readiness is in-process set forth as an index of effectiveness of preparation of specialists in institution of higher education; totality of personality internals, experience and skills, general and special knowledge; connective element between the process of preparation in institution of higher education and professional activity, setting on future activity; their own interpretation of maintenance of education by every personality.