В статье рассматриваются методические вопросы изучения темы «Международная интеграция» в школьном курсе географии на профильном уровне по учебнику В.Н.Холиной «География. Профильный уровень». Особое внимание уделено приемам изучения причин вступления стран в экономические и торговые союзы, опыта создания и развития крупнейших экономических интеграций разных типов (Европейский союз, НАФТА, АТЭС), сравнительной характеристике интеграционных объединений, методике изучения региональных диспропорций стран Европейского союза
In article methodical questions of studying of a theme «International integration» in a school course of geography at profile level under V.N.Holinoj's textbook «Geography are considered. Profile level». The special attention is given receptions of studying of the reasons of the introduction of the countries in the economic and trading unions, experience of creation and development of the largest economic integrations of different types (the European union, НАФТА, АТЭС), the comparative characteristic of integration associations, a technique of studying of regional disproportions of the countries of the European union