В статье, мы рассматриваем интерактивные технологии в преподавании иностранных языков, среди которых особое место занимает технология проектной деятельности. Проанализированы основные особенности проектов (интегративные, дифференциальные, проблемные, контекстные в индивидуальной ориентации), рассмотрены требования к использованию метода проектов (наличие значимости в исследовании и творческом плане; практическая и теоретическая значимость предполагаемых результатов; самостоятельная работа учащихся на уроках; структурирование проекта основной части; использование исследовательских методов.
In the article, we scrutinize the interactive technologies in the foreign languages teaching, among which the technology of the project activities is given a special place. Here, the main features of the projects are analyzed (integrative, differential, problematic, contextual in the individual orientation) and its requirement to use the projects method (availability of significance in research and creative plan of the problem; practical and theoretical significance of the expected results; individual work of students in lessons; structuring of the project's substantive part; using of research methods; making conclusions).