Фармацевтическая торговая марка: проблемы выбора

Pharmaceutical trade mark: problems of choice

A need for new trade marks for the rapidly developing international pharmaceutical market is an objective factor that stimulates two associated processes. The choice of trade marks becomes a new kind of professional occupation whose attributes are to set up a special field of knowledge (naming) and specialized business structures (naming agencies) on the one hand. The national drug regulatory authorities consider a rational choice of a trade mark to be an element of the general drug quality, effectiveness and safety evaluation system whose attributes are to establish respective requirements (good naming practice) and specialized expert divisions.

Авторы
Журнал
Издательство
Первый Московский государственный медицинский университет им. И.М. Сеченова
Номер выпуска
8
Язык
Русский
Страницы
22-24
Статус
Опубликовано
Год
2007
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Соколова М.В., Васильев Е.В., Козлов А.И., Ребриков Д.В., Сенкеева С.С., Кожекбаева Ж.М., Люндуп А.В., Свечникова Н.С., Огурцов П.П., Хуснутдинова Э.К., Янковский Н.К., Боринская С.А.
Экологическая генетика. Том 5. 2007. С. 25-34