ГЕНДЕРНОЕ ИЗМЕРЕНИЕ В СОВРЕМЕННОМ СОЦИАЛЬНО-КОММУНИКАТИВНОМ ДИСКУРСЕ: РОЛЬ РЕКЛАМЫ

GENDER DIMENSION IN CONTEMPORARY SOCIAL COMMUNICATION DISCOURSE: THE ROLE OF ADVERTISING

The article reveals the gender dimension in social communication discourse and the role of contemporary advertising in it. It allows us to analyze the social effects of gender displays in advertising. Special attention is paid to the influence of gender role portrayals on women target group. The importance of gender stereotypes in the process of communication providing mutual understanding among the representatives of different social strata is stressed.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов
Номер выпуска
1
Язык
Русский
Страницы
246-254
Статус
Опубликовано
Год
2004
Организации
  • 1 The Department of Sociology Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Кафедра социологии Российский университет дружбы народов
Дата создания
08.07.2024
Дата изменения
08.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/113633/
Поделиться

Другие записи

Аймаутова Н.Е., Ушнев С.В.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. Российский университет дружбы народов. 2004. С. 219-236