Реклама как один из способов передачи информации имеет тысячелетнюю историю. Поток рекламы один из самых значительных в общем информационном потоке, состоящий из неисчислимого множества узкоспециально направленных рекламных потоков, на все возможных носителях. Процесс развития информационных технологий и наступившая за ним всеобщая компьютеризация, а на сегодняшний день можно говорить о всемирной «гаджетизации», привели к появлению абсолютно новых, обладающих не достижимыми ранее возможностями, платформ. Автором в статье проведен собственный анализ инновационных технологий и новых медиа в социальной рекламе.
Advertising as one of the ways of transmitting information has a thousand-year history. The flow of advertising is one of the most significant in the general information flow, consisting of an innumerable multitude of highly specialized advertising streams, on all possible media. The process of information technology development and the general computerization that followed it, and today we can talk about worldwide “gadgetization”, led to the emergence of completely new platforms with previously unattainable capabilities. The author of the article conducted his own analysis of innovative technologies and new media in social advertising.