A Organization of a Cooperative Educational Environment for Students of the Japanese Language Using the Example of Work on Essays

Cultural differences in approaches to writing essays by native Japanese speakers are considered. The need to focus on the reader when writing essays in Japanese has been revealed. As a method of developing this skill, the use of the Digipad online corporate environment for student collaboration is proposed. Feedback from students about the degree of convenience and efficiency of working in this environment was analyzed.

Рассмотрены культурологические отличия в подходах к написанию сочинений-эссе носителей японского языка. Выявлена необходимость ориентации на читателя при написании сочинений на японском языке. Как метод выработки данного навыка предложено применение онлайн-корпоративной среды Digipad для совместной работы студентов. Проанализированы отзывы обучающихся об степени удобства и эффективности работы в данной среде.

Авторы
Издательство
Общество с ограниченной ответственностью "Издательская группа "Логос"
Номер выпуска
2
Язык
Английский
Страницы
116-119
Статус
Опубликовано
Год
2024
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Ключевые слова
higher education; Japanese language teaching; cooperative educational environment; writing as a productive type of speech activity; высшее образование; обучение японскому языку; кооперативная образовательная среда; письмо как продуктивный вид речевой деятельности
Дата создания
01.07.2024
Дата изменения
01.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/111873/
Поделиться

Другие записи