VALUE OF HIERARCHY IN ADDRESS FORMS AMONG THE BILINGUAL STUDENTS OF PAKISTANI UNIVERSITIES

Address forms are a complex phenomenon of language. Their use can vary in line with the social status, cognition, and relationships of the interlocutors. This study aims to highlight the value of hierarchy reflected through the choice of address forms among bilingual students of Pakistani universities speaking Pakistani English. Students' interaction varied in three hierarchies as classmate (peer), junior, and senior student. The findings indicate that the choice of address forms in Pakistani English is influenced by socio-pragmatic context and the value of hierarchy driven by native/local culture.

Формы обращения - сложное явление языка. Их использование может варьировать в зависимости от социального статуса, когнитивных способностей и взаимоотношений собеседников. Исследование направлено на ценность иерархии в выборе форм обращения среди студентов пакистанских университетов, говорящих на пакистанском варианте английского языка. Взаимодействие студентов рассматривалось в трех иерархических контекстах: одноклассник (ровесник), младший и старший. Выбор форм обращения продемонстрировал роль социально-прагматического контекста и иерархии как культурой ценности в общении на пакистанском варианте английского языка

Авторы
Издательство
Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов
Номер выпуска
1-1
Язык
Английский
Страницы
148-152
Статус
Опубликовано
Год
2024
Организации
  • 1 RUDN University
Ключевые слова
social hierarchy; social cognition; address forms; Pakistani Universities; academic discourse; социальная иерархия; социальное познание; формы обращения; пакистанские университеты; аcадемиc дисcкурсе
Дата создания
01.07.2024
Дата изменения
01.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/111308/
Поделиться

Другие записи

Smirnova Yu.B., Tutova E.V.
Когнитивные исследования языка. Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов. 2024. С. 146-148