Статья посвящена изучению и анализу подходов к повышению эффективности маркетинга АО «Альфа Банк» с помощью персонализированных рекламных предложений. В целях исследования будет использоваться опыт зарубежного банка Cartao Elo. Основными приоритетами будут рассмотрение возможностей персонализации маркетинговых продуктов и рекламных кампаний, а также анализ потребительских предпочтений и поведения на рынке услуг. Результаты позволят определить эффективность применения персонализированных маркетинговых продуктов и рекламных предложений для повышения эффективности маркетинга АО «Альфа Банк».
This article is devoted to the study of approaches to improving the marketing efficiency of Alfa Bank JSC with the help of personalized advertising offers. According to the purposes of the article, the experience of the foreign bank Cartao Elo will be used. The main priorities of the study will be to consider the possibilities of personalization of marketing products and advertising campaigns, as well as analysis of consumer preferences and behavior in the service market. The results of this study will allow us to determine the effectiveness of the use of personalized marketing products and advertising offers to improve the marketing efficiency of Alfa Bank JSC.