В современных реалиях компаниям уже недостаточно просто рекламировать свои товары и услуги. Сегодня они также должны развивать инструменты нативной рекламы, в частности, инфлюенс-маркетинг, в котором большое значение приобретают микроблогеры. Целью данной работы является выявление конкурентных преимуществ микроинфлюенсеров перед крупными блогерами, подтвержденные примерами из практики различных компаний. В статье также приводятся актуальные статистические данные и практические рекомендации по работе с перспективным типом инфлюенсеров.
In the modern world it is not enough for companies just to advertise their products and services. Today they also should develop the native advertising tools, especially, influence-marketing, where micro-influencers are becoming more valuable nowadays. The purpose of this article is identification of competitive advantages of microinfluencers in comparison with big bloggers that are proven by the cases of different companies. The article also provides relevant statistics and practical recommendations for companies about co-operation with promising type of influencers.