В данной статье рассматриваются перспективы развития рынка аудиорекламы и необходимости работать над «аудио-ДНК» брендов в вопросах их продвижения. На сегодняшний день четко просматривается тренд на отторжение визуальных средств коммуникации брендов; потребители устали от переизбытка визуального сопровождения брендов в их поле зрения, так как визуальная реклама сейчас окружает людей повсюду. В работе рассматривается перспектива перехода коммуникации в аудиальное поле из визуального и необходимые для такого перехода действия.
This article discusses the prospects for the development of the audio advertising market and the need to work on the “audio DNA” of brands in terms of their promotion. Today, there is a clear trend towards the rejection of visual means of brand communication; consumers are simply tired of the overabundance of brand visuals in their field of vision, as visual advertising now surrounds people literally everywhere. The paper considers the prospect of the transition of communication to the auditory field from the visual one and the actions necessary for such a transition.