Целью научной статьи является анализ особенностей развития межотраслевых коммуникаций в современной практике компаний с учетом необходимости формирования надпрофессиональных компетенций персонала. Актуальность исследования обусловлена современными тенденциями, из-за которых распространение и проникновение новейших цифровых и информационных технологий способствует интеграции различных отраслей при решении возникших проблем и вызовов. В работе рассмотрена роль развития надпрофессиональных компетенций в современной практике управления человеческими ресурсами организаций. Определена характеристика межотраслевых коммуникаций, как навыка, относящегося к надпрофессиональным компетенциям специалиста. Предложены перспективные направления развития межотраслевых коммуникаций сотРоссийский университет дружбы народов иков организаций в современной практике, где особыми требованиями являются надпрофессиональные компетенции специалистов.
The purpose of the scientific article is to analyze the features of the development of intersectoral communications in the modern practice of companies, taking into account the need to form trans-professional competencies of personnel. The relevance of the study is due to modern trends, due to which the spread and penetration of the latest digital and information technologies contributes to the integration of various industries in solving the problems and challenges that have arisen. The paper considers the role of the development of paraprofessional competencies in the modern practice of human resource management in organizations. The characteristics of intersectoral communications are defined as a skill related to the specialist's supra-professional competencies. Promising directions for the development of intersectoral communications of employees of organizations in modern practice, where the supra-professional competencies of specialists are demanding, are proposed.