Статья посвящена методике преподавания видов русского глагола арабоговорящим студентам. В тексте статьи рассматривается обучение грамматике на основе коммуникативного подхода к изучению русского языка как иностранного, дается обзор трудностей, связанных с обучением грамматической категории «виды русского глагола». Также описывается принцип учета родного языка и его роль в преодолении этих сложностей у студентов-иностранцев (на примере арабских учащихся). Статья рекомендуется студентам-филологам и всем интересующимся вопросами методики РКИ.
The article is devoted to the methods of teaching the types of Russian verb to Arabic-speaking students. The text of the article considers learning grammar based on communicative approach to the study of Russian as a foreign language, gives an overview of the difficulties associated with learning the grammatical category «types of Russian verb». Also described is the principle of considering the mother language and its role in overcoming these difficulties among foreign students (on the example of Arab students). The article is recommended to students-philologists and all interested in the methodology of RKI.