The perspective of an effectual application of the ethnomethodological approach to teaching the Russian language in the polyethnic educational space of the Republic of Ghana

This article is aimed at justifying the viability of the polyethnic Ghanaian audience for the implementation of the ethnomethodological approach to teaching Russian as a foreign language. Applying the analytical research method in reviewing literature, dedicated to the study of the ethnomethodological approach to teaching Russian as a foreign language, and literature, that describes the peculiarities of the Ghanaian contingency of students, thus the subject of this research work, the author recommends how the Russian language teacher can contribute to the effective implementation of an ethnomethodological approach to teaching the language in Ghana, regardless of the difficulties presented by the polyethnic Ghanaian landscape.

Цель статьи обоснование жизнеспособности полиэтничной ганской аудитории как кандидата-аудитории для реализации этнометодологического подхода к обучению русскому языку как иностранному. В статье анализируется научная литература, посвященная этнометодологическому подходу к обучению русскому языку как иностранному, а также литература, описывающая ганскую аудиторию студентов. В результате формируются рекомендации, касающиеся того, как преподаватель русского языка может способствовать эффективной реализации этнометодологического подхода к обучению русскому языку в Гане, несмотря на трудности, связанные с полиэтническим ганским ландшафтом.

Авторы
Журнал
Издательство
Московский педагогический государственный университет
Номер выпуска
4
Язык
Английский
Страницы
77-89
Статус
Опубликовано
Год
2023
Организации
  • 1 RUDN University
Ключевые слова
ethnomethodological approach; ethnos; russian as a foreign language; the Republic of Ghana; polyethnic Ghanaian audience; этнометодологический подход; этнос; русский язык как иностранный; республика Гана; полиэтническое ганская аудитория
Цитировать
Поделиться

Другие записи