Actual problems of positioning and promoting brands in african countries (on the example of the Republic of Madagascar)

Nowadays, the economies of least developed countries in Africa are not able to breath in conditions of high competition in the modern world. The article describes the main cases of difficulties that hinder the growth of entrepreneurship in most African countries, considering the Republic of Madagascar as an example. The subject of this article is the investment climate in African countries. The goal is to analyze the existing barriers that may complicate the lives of investors and entrepreneurs in positioning brand in Madagascar, then give an appropriate recommendation to increase the number of national brands - “Made in”, in order to improve the country’s competitiveness and image. By writing the article, the methods of analyzing data of international organizations, such as the World Bank, the World Economic Forum and others, were used. As a result of the study, several dozen problems faced by developing brands in Madagascar are presented. It was concluded that for the country to be able to develop its economy more sustainable, it is necessary to increase its competitiveness by overcoming its internal shortcomings, that delay the creation of conditions for enriching the investment field of the country.

Сегодня экономики наименее развитых стран Африки жить практически не обойдут в условиях высокой конкуренции в современном мире. В статье описываются основные факторы, препятствующих росту предпринимательства в наименее развитых странах Африки, рассматривая Республику Мадагаскар в качестве примера. Предметом является инвестиционный климат в африканских странах. Цель состоит в том, чтобы проанализировать барьеры, которые могут усложнить жизнь инвесторов и предпринимателей по внедрению бренда на Мадагаскаре, далее разработать соответствующую рекомендацию по увеличению количества национальных брендов, с целью повышения конкурентоспособности и имиджа страны. При написании статьи были использованы методы анализа данных международных организаций, таких как Всемирный банк, Всемирный экономический форум и другие. Были сделаны выводы о том, что для того, чтобы страна могла более устойчиво развивать свою экономику, необходимо повысить ее конкурентоспособность, преодолевая ее внутренние недостатки, препятствующие созданию условий для обогащения инвестиционной сферы.

Авторы
Номер выпуска
5
Язык
Английский
Страницы
679-685
Статус
Опубликовано
Том
6
Год
2023
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Ключевые слова
investment climate; business difficulties; brand implantation; brand development; economy competitiveness; image of the state; africa; Madagascar; инвестиционный климат; проблемы бизнеса; внедрение бренда; развитие бренда; конкурентоспособности экономики; имиджа государства; африка; Мадагаскар
Цитировать
Поделиться

Другие записи