Цель данной статьи - исследовать влияние изменения роли учителя в цифровую эпоху на качество образования и предложить соответствующие стратегии. С помощью метода литературного обзора были суммированы изменения роли учителя в аспектах педагогических убеждений, мышления обучения и психологии образовательной деятельности в цифровую эпоху. В заключении автор предлагает соответствующие стратегии для решения проблем, с которыми сталкиваются учителя в процессе изменения, включая подготовку к образовательной информатизации и создание системы показателей оценки образовательной информатизации. Данный документ предоставляет полезные рекомендации для благоприятного развития образовательной информатизации.
The purpose of this paper is to examine the impact of teachers' role transformation on teaching quality in the digital era and to propose corresponding strategies. Through the literature research method, we summarized the role changes of teachers in the digital era in terms of their conceptions of teaching, learning ideology, and psychology of educational activities. Finally, in response to the problems encountered by teachers in the transformation process, the authors propose corresponding strategies, including education informatization competency training and the establishment of an education informatization assessment index system. This paper provides useful suggestions for the benign development of education informatization business.