The relevance of this research is due to the fact that in modern conditions a widespread type of activity of almost any person is the provision of services. By helping people in everyday life, providing useful information, a person provides a simple service that does not require special knowledge and training. The service sector is part of the economic system. At service enterprises, it is possible to achieve a steady increase in the volume of services for the population, while ensuring that the growing demand for services is met. The activities of the manufacturer of any products, but especially technically complex ones, both for production and marketing purposes, are doomed to failure if high-quality service is not properly organized, this is an indispensable condition for the market success of the product. In the absence of after-sales service, the product loses its consumer value, becomes uncompetitive and is rejected by the buyer. The importance of service for car dealers in the current market conditions is higher than ever, because during a market downturn it allows you to maintain the activity of the dealer as a company as a whole, and also helps to retain loyal customers for the prospect of improvements in the market when sales of new cars start to rise again. The official dealer business requires significant investments, which are often provided by borrowed resources, as well as high maintenance costs.
Актуальность данного исследования обусловлена тем, что в современных условиях распространенным видом деятельности практически любого человека является оказание услуг. Помогая людям в быту, предоставляя полезную информацию, человек оказывает простую услугу, не требующую специальных знаний и подготовки. Сфера услуг является частью экономической системы. На предприятиях сферы услуг удается добиться неуклонного увеличения объема услуг для населения, обеспечивая при этом удовлетворение растущего спроса на услуги. Деятельность производителя любой продукции, но особенно технически сложной, как в производственных, так и в маркетинговых целях, обречена на провал, если должным образом не организован качественный сервис, это обязательное условие рыночного успеха продукта. При отсутствии послепродажного обслуживания товар теряет свою потребительскую ценность, становится неконкурентоспособным и отвергается покупателем. Важность сервиса для автодилеров в текущих рыночных условиях как никогда высока, ведь в период спада рынка он позволяет сохранить деятельность дилера как компании в целом, а также помогает сохранить лояльных клиентов на перспективу улучшения на рынке, когда продажи новых автомобилей снова начнут расти. Официальный дилерский бизнес требует значительных вложений, которые зачастую обеспечиваются заемными средствами, а также высоких затрат на содержание.