Бизнес находится в постоянном поиске оптимальных решений для организации производства, установления цены выпускаемого продукта и его последующего сбыта с приемлемой для компании доходностью, что описывается бизнес-моделью организации как совокупностью формальных и неформальных описаний основных аспектов ее работы, включая цели, бизнес-процессы, клиентскую базу, источники ресурсов, организационную структуру и т. п. В статье описываются характеристики металлургической отрасли отдельных стран Азии, включая Российскую Федерацию, как субрегион Евразии. Обращается внимание на защитные меры против использования в бизнес-моделях неконкурентной практики компаний.
The business is in constant search for optimal solutions for the organization of production, pricing of the manufactured product and its subsequent sale with an acceptable profitability for the company, which is described by the business model of the organization as a set of formal and informal descriptions of the main aspects of its activities, including goals, business processes, customer base, sources of resources, organizational structure, etc. The article describes the characteristics of the metallurgical industry of individual Asian countries, including the Russian Federation as a subregion of Eurasia. Attention is drawn to protective measures against the use of non-competitive practices of companies in business models.