Целью исследования является анализ этапов реализации проекта по созданию художественной прозы. Методы: критический анализ замысла и критериев оценки конкурса «Легенды и мифы Остожья»; документоведческий анализ дома Кекушевой; отбор литературоведческих основ работы; лингвостилистический анализ. Результаты: написание короткого рассказа командой из пяти студентов и одного преподавателя; театрализованное костюмированное представление рассказа с музыкальным сопровождением и Power Point презентацией архитектуры здания; создание видео; лингвостилистический анализ созданного продукта (рассказа). Выводы: у участников проекта, впервые овладевающих принципами обработки материала в соответствии с параметрами художественного стиля, формируются социокультурная, коммуникативная и лингвистическая компетенции.
The purpose of the chapter is to analyze the stages of the project implementation for the creation of a fiction prose text. Methods: critical analysis of the idea and evaluation criteria of the contest "Legends and Myths of Ostozhye"; documentary analysis of Kekusheva's house; selection of literary foundations of the work; linguistic and stylistic analysis. Results: a short story written by a team of five students and one teacher; theatri- cal costume performance of the story with musical accompaniment and Power Point presentation on the architecture of the building; video creation. Conclusions: the partici- pants of the project, who, for the first time, were mastering the principles of processing material in accordance with the parameters of the artistic style, formed sociocultural, communicative and linguistic competencies.