ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ ПЕДАГОГОВ В ЭПОХУ ЦИФРОВИЗАЦИИ: ОСНОВНЫЕ РИСКИ И СТРАТЕГИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ДОЛГОЛЕТИЯ

В статье представлены результаты исследований эмоционального выгорания у учителей начальной и средней школы и сформулированы рекомендации по поддержанию психологического здоровья в эпоху цифровизации.

PSYCHOLOGICAL HEALTH OF TEACHERS IN THE AGE OF DIGITALIZATION: MAIN RISKS AND STRATEGIES OF PROFESSIONAL LONGEVITY

The article presents the results of studies of emotional burnout among primary and secondary school teachers and formulates recommendations for maintaining psychological health in the era of digitalization.

Authors
Mikhailova O.B. 1 , Stosic L.2, 3
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
247-255
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
  • 2 MB University
  • 3 Don State Technical University
Keywords
psychological health; burnout; teachers; digitalization; психологическое здоровье; выгорание; педагоги; цифровизация
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99934/
Share

Other records