МЕЖКУЛЬТУРНАЯ И ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНЦИИ: СООТНОШЕНИЕ ОБЪЁМА ПОНЯТИЙ

В данной статье рассматривается актуальный на сегодняшний день вопрос о соотношении понятий научной терминосистемы в сфере взаимоотношений языка и культуры. Анализируются определения и компонентное содержание межкультурной и лингвокультурологической компетенции, а также кратко описываются их цели и роль в процессе освоения русского языка как иностранного.

LINGUOCULTUROLOGICAL AND INTERCULTURAL COMPETENCIES: CORRELATION OF CONCEPTS

This article examines the current issue of the relationship between the concepts of the scientific terminology system in the field of relations between language and culture. The definitions and component content of intercultural and linguocultural competence are analyzed, and their goals and role in the process of mastering Russian as a foreign language are briefly described.

Authors
Publisher
Московский педагогический государственный университет
Language
Russian
Pages
122-130
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
intercultural competence; linguocultural competence; intercultural communication; cultural linguistics; competence; rfl; russian as a foreign language; межкультурная компетенция; лингвокультурологическая компетенция; межкультурная коммуникация; лингвокультурология; компетентность; рки; русский язык как иностранный
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99676/
Share

Other records