МЕТОДЫ АКТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ В ПРАКТИКЕ ФОРМИРОВАНИЯ У СТУДЕНТОВ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ ИНТЕРЕСА К ИЗУЧЕНИЮ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН

В статье рассматривается значимость использования методов активного обучения для формирования у студентов непрофильных специальностей интереса к изучению к педагогических дисциплин. Представлен анализ возможностей использованиям некоторых методов активного обучения в практике формирования у студентов интереса к изучению педагогических дисциплин в современной высшей школе.

METHODS OF ACTIVE LEARNING IN THE PRACTICE OF FORMING STUDENTS OF HIGHER EDUCATION INTEREST IN THE STUDY OF PEDAGOGICAL DISCIPLINES

The article discusses the importance of using methods of active learning to form students of non-core specialties interest in the study of pedagogical disciplines. The analysis of the possibilities of using some methods of active learning in the practice of forming students' interest in the study of pedagogical disciplines in modern higher education is presented.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
173-182
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
higher school; students; interest; pedagogical disciplines; methods of active learning; высшая школа; студенты; интерес; педагогические дисциплины; методы активного обучения
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99641/
Share

Other records