ФОРМИРОВАНИЕ ОБЩЕСТВЕННОГО МНЕНИЯ О ПРОБЛЕМЕ ВАКЦИНАЦИИ ОТ COVID-19 В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ

В статье описываются инструменты формирования общественного мнения по положительному отношению к вакцинации от COVID-19. Рассмотрены определения понятия «общественное мнение», а также особенности социальных сетей как нового источника информации. Описаны инициативы социальных площадок по формированию общественного мнения, а также механизмы, разработанные диджитал медиа.

FORMATION OF PUBLIC OPINION ON THE ISSUE OF VACCINATION AGAINST COVID-19 IN SOCIAL NETWORKS

The article describes the tools applied to making public opinion positive to vaccination against COVID-19. The definitions of “public opinion” are considered, as well as the features of social networks as a new source of information. The initiatives of social platforms on public opinion formation, as well as mechanisms developed by digital media, are described.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
144-148
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
pr; vaccination campaign; social networks; public opinion; DIGITAL media; кампания по вакцинации; социальные сети; общественное мнение; диджитал-медиа
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99466/
Share

Other records

Shuranova K.A.
Рекламный вектор-2022: цифровая трансформация. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2022. P. 148-150