ГЕНДЕРНАЯ РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ В ИНТЕРНЕТ-МЕМАХ КАК ЦИФРОВОЙ ЮМОР

В данном исследовании проанализировано содержание 90 гендерных мемов, собранных в Instagram об иранских женщинах. Результаты показали, что мемы, созданные для женщин, в основном касаются гендерных стереотипов и основаны на жизненном опыте и предубеждениях (ментальном фоне) иранской аудитории.

GENDER REPRESENTATION IN INTERNET MEMES AS DIGITAL HUMOR

This study analyzed the content of 90 gender memes collected from Instagram* about Iranian women. The results indicated that memes made for women were mainly about gender stereotypes and taken from the lived experience and biases (mental backgrounds) of the Iranian audience.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
English
Pages
354-361
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
memes; stereotype; Digital Humor; new media; gender representation; Viral Violence; мемы; стереотип; цифровой юмор; новые медиа; гендерная репрезентация; вирусное насилие
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/96454/
Share

Other records