В данной статье анализируется важность мягких навыков. Мягкие навыки - это личные качества, которые управляют взаимодействием человека, повышают производительность труда и улучшают его карьерные перспективы. Отсутствие мотивации, неподчинение, непредсказуемое поведение, обман, конфликты и недоверие, как правило, являются результатом отсутствия мягких навыков и ценностей. Мягкие навыки - это усвоенные формы поведения, которые требуют обучения и целенаправленного применения в этой конкретной области. Мягкие навыки позволят исполнителям с сильной концептуальной и практической основой создавать, развивать и управлять командами на рабочих местах. Они играют важную роль в развитии личности людей в целом, тем самым способствуя их карьере. Для эффективной работы на рабочем месте компаниям необходимо, чтобы их сотрудники обладали не только техническими знаниями, аналитическими навыками, но и навыками взаимодействия с внешним миром клиентов, заказчиков, поставщиков, правительства и общественности, а также для совместной работы.
Аbstract: This article analyzes the importance of soft skills. Soft skills are personal attributes that drive an individual's interactions, increase job performance and brighten their career prospects. De-motivation, insubordination, unpredictable behavior, deception, conflicts and dis-trust are generally the output from the absence of soft skills and values. Soft skills are learned behaviors which require training and focused application in that particular area. Soft skills will enable performers with a strong conceptual and practical framework to build, develop and manage teams at workplaces. They play an important role in the development of the people's overall personality, thereby enhancing their career. For effective performance in the workplace, companies need their employees to have not only technical knowledge, analytical skills, but the skills to deal with the external world of clients, customers, vendors, the government and public and to work in a collaborative manner with their colleagues. Soft skills make up that we are, generally encompassing our attitudes, habits and how we interact with other people. They are much less tangible than hard or technical skills. These skills can't be learnt by enrolling in a training program. However, they can be acquired through educational, work and life experiences.