The purpose of the study is to compare the concepts of culture in the West and in China, whose results facilitate the categorization of the manageable cultural aspects in the blended teaching designs of English curriculum in China's universities. This paper examines cultural aspects in language and culture education from the perspective of philosophy. The scientific novelty is the employment of Confucian philosophical perspectives towards differences between cultures to guide the blended teaching of university English curriculum in China. The research result is a recommended framework of English curriculum design which contains the influential cultural factors. Consequently, strategies are proposed to curriculum designers of foreign languages to ensure positive consequences of cross-cultural communication in a multicultural learning environment.
Цель исследования - сопоставление концепции западной культуры и восточной культуры Китая, что в дальнейшем будет способствовать классификации культурно-нравственных ценностей в программах смешанного обучения английскому языку в высших учебных заведениях Китая. В статье рассмотрены межкультурные аспекты языкового и культурного образования с точки зрения философского учения. Научная новизна заключается в использовании конфуцианских философских взглядов на различия между культурами для реализации смешанного обучения по учебной программе английского языка в университетах Китая. Результатом исследования является разработанная структура учебной программы по английскому языку, которая включает в себя овладение важнейшими культурными аспектами. Следовательно, разработчикам учебных программ по иностранным языкам предлагаются стратегии, обеспечивающие положительные результаты обучения в процессе межкультурной коммуникации в поликультурной среде общения.