В статье определяется роль реинжиниринга бизнес-процессов в логистической компании в условиях изменения цепей поставок.Выявляется сущность и понятие реинжиниринга бизнес-процессов, ставится акцент на том, что рассматриваемая технология нацелена не на изменение компании или ее отдельных структур, а на переформатирование бизнес-процессов. Выделяются такие задачи реинжиниринга бизнес-процессов, как снижение стоимости логистических операций, сокращение времени движения материального потока, повышение качества логистических операций, что в целом приводит к сокращению издержек и повышению экономических показателей деятельности компании в условиях кризисных тенденций.
The article defines the role of business process reengineering in a logistics company in the context of changing supply chains. The essence and concept of business process reengineering is revealed, the emphasis is placed on the fact that the technology under consideration is aimed not at changing the company or its individual structures, but at reformatting business processes. There are such tasks of business process reengineering as reducing the cost of logistics operations, reducing the time of movement of material flow, improving the quality of logistics operations, which generally leads to a reduction in costs and an increase in the economic performance of the company in a crisis.