ЦИФРОВЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПЛАТФОРМЫ, ИСПОЛЬЗУЕМЫЕ В РОССИИ

Переход на онлайн-образование, вызванный повсеместными локдаунами и изоляцией вследствие пандемии COVID-19 заставил преподавателей и студентов задуматься о содержании, компонентах и средствах цифрового образования. Нами была сделана попытка рассмотреть сложности, с которыми сталкиваются преподаватели и студенты во время онлайн-обучения, его потенциальные возможности и эффективность.

DIGITAL PLATFORMS USED IN HIGHER EDUCATION IN RUSSIA

The outbreak of Covid-19 pandemic brought about drastic and dramatic shift to on-line teaching and learning of all disciplines. Teaching content, components and tools are undergoing changes and adaption to digitalization. The increasing role of ICT in foreign language learning can't be overestimated. We made an attempt to study the role of ICT in learning foreign languages and its efficiency in overall transfer to online learning and give suggestions how to exploit the advantages of it in the most efficient way.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
English
Pages
122-124
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
online learning; digital technologies; distance education; онлайн-обучение; цифровые технологии; дистанционное образование
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/95234/
Share

Other records

Ivanova A.G., Smirnova I.V.
Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики иностранного языка делового и профессионального общения. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2022. P. 75-78
Popova S.N.
Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики иностранного языка делового и профессионального общения. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2022. P. 141-144