Analysis of contemporary methods of foreign language education using artificial intelligence technology

In this survey, the article shows how the effect of artificial intelligence (AI) is changing and influencing many industries day by day, not forgetting the educational field. The database grows and creates a reflection through the artificial neural network. To choose an effective approach to teach is not a just a question about knowledge, very often it is a question about adaptation. The evolution of technology makes impossible events more possible through different aspects. E-Learning and Distance learning have a similar method of teaching, so that why FLDT (Foreign Language Distance Teaching) can use this experience to develop a method for teaching, which introduce in its method new techniques. Pedagogues and Methodists are principal specialists in this area. They need other specialists to make this development more effective and adaptive. Case analysis from them give a percentage of achieved success from the platforms (Moodle, MS Teams). The representation of the database from platforms does not always have an open access for all people. So, it is defined by the own specialization of the learner. There is always an advantage and a disadvantage about distance education, so pedagogues at RUDN university think, that it is very helpful to create a Virtual Teacher Assistant (VTA) to allow learners to obtain material contents (7 days/7days and 24 hours/24hours). The philosophy of neural network gives teachers the possibility to create a chatbot, which will assist teachers in a near future. Creating programs using content via a neural network is a modern approach to education, which is why the use of computers, projectors and webcams in rooms at RUDN University has become a fundamental process. In this University MS Teams is the principal communication platform, which offering a shareware application for creating a chatbot named “Power Virtual Agents”. For third course’s students, a Methodist created a chatbot to help him share the material content of the discipline: abstraction and annotation of texts in a second foreign language. The French teacher and the Methodist with the help of a programmer develop this program to communicate with students in French. The VTA is not only sharing content, but it can also write freely to answer questions. The result of this study shows the possibility to use human-machine relation to develop a technique for FLT using modern approaches.

В этом обзоре статья показывает, как эффект искусственного интеллекта (ИИ) меняется и влияет на многие отрасли день ото дня, не забывая и об образовательной сфере. База данных растет и создает отражение через искусственную нейронную сеть. Выбор эффективного подхода к обучению — это не просто вопрос знаний, очень часто это вопрос адаптации. Эволюция технологий делает невозможные события более возможными в различных аспектах. Электронное обучение и дистанционное обучение имеют схожий метод обучения, поэтому FLDT (дистанционное обучение иностранным языкам) может использовать этот опыт для разработки метода обучения, который вводит в свой метод новые приемы. Основными специалистами в этой области являются педагоги и методисты. Им нужны другие специалисты, чтобы сделать это развитие более эффективным и адаптивным. Анализ кейсов от них дает процент достигнутого успеха от платформ (Moodle, MS Teams). Представление базы данных с платформ не всегда имеет открытый доступ для всех людей. Таким образом, она определяется собственной специализацией учащегося. В дистанционном обучении всегда есть свои преимущества и недостатки, поэтому педагоги РУДН считают, что очень полезно создать виртуального помощника учителя (ВТА), чтобы учащиеся могли получать содержание материала (7 дней/7 дней и 24 часа/24 часа). ). Философия нейронной сети дает учителям возможность создать чат-бота, который будет помогать учителям в ближайшем будущем. Создание программ с использованием контента через нейронную сеть — современный подход к обучению, поэтому использование компьютеров, проекторов и веб-камер в аудиториях РУДН стало основополагающим процессом. В этом университете MS Teams является основной коммуникационной платформой, которая предлагает условно-бесплатное приложение для создания чат-бота под названием «Power Virtual Agents». Для студентов третьего курса методист создал чат-бота, чтобы делиться материальным содержанием дисциплины: реферированием и аннотацией текстов на втором иностранном языке. Учитель французского языка и методист с помощью программиста разрабатывают эту программу для общения со студентами на французском языке. VTA не только делится контентом, но и может свободно отвечать на вопросы. Результат этого исследования показывает возможность использования человеко-машинных отношений для разработки методики FLT с использованием современных подходов.

Authors
Mohsen K.1 , Yi A. 1 , Dongak S. 1
Publisher
IATED Academy
Language
English
Pages
3867-3877
Status
Published
Volume
10.21125/edulearn.2021.0816
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
Virtual Teacher Assistant (chatbot); Artificial Intelligence (AI); Foreign Language Teaching (FLT); Distance Education (E-Learning)
Date of creation
22.02.2023
Date of change
22.02.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/93278/
Share

Other records