A case study: developing competences of a foreign language with TUIS (TTIS, Telecommunication training and information system) in RUDN University

Studying a foreign language has always been a challenge. In this article, a case study in 2020 shows that distance education meets some needs to preserve students’ skills. This study is made with courses from the second and third academic year in the RUDN University. Students may forget how to speak a second foreign language without practices and communication skills, especially when the world is in sanitary confinement. In this context, from the end of 2019 until November 2020, an order has been given to all teachers in the RUDN University. This order forces university staff to use different network platforms and create their own platform (in Russian, and especially in the RUDN University, they call it TUIS, in English: TTIS). In those Platforms educational contents are shared (videos, lessons, exercises, and tests). At the same time, other programs are used (Skype, ZOOM, Microsoft Teams) for instant communication to preserve students’ skills. This article’s study is based on point rating system in two different courses in the RUDN University: “Practice your second (French)” and “Referencing and annotation in a second foreign language (French).” From a practical experiment teachers show their ability to adapt for a new teaching method using technology and an effective teaching to meet the demand of students to improve their speaking skills, but new nuances are always discussed in this case. Are students cheating? How can we control their personal skills? What kind of exams can be the more effective to test them? An answer will be given in the results of this article. A discussion can always upgrade the given method in this article.

Изучение иностранного языка всегда было проблемой. В этой статье тематическое исследование 2020 года показывает, что дистанционное образование удовлетворяет некоторые потребности в сохранении навыков учащихся. Данное исследование выполнено с курсами второго и третьего курсов РУДН. Студенты могут забыть, как говорить на втором иностранном языке без практики и навыков общения, особенно когда мир находится в санитарном заключении. В связи с этим с конца 2019 года по ноябрь 2020 года всем преподавателям РУДН был отдан приказ. Этот порядок вынуждает сотрудников вуза использовать разные сетевые платформы и создавать свою платформу (по-русски, и особенно в РУДН, ее называют ТУИС, по-английски: ТТИС). На этих платформах распространяется образовательный контент (видео, уроки, упражнения и тесты). При этом используются другие программы (Skype, ZOOM, Microsoft Teams) для мгновенного общения, чтобы сохранить навыки студентов. Исследование данной статьи основано на системе балльной оценки двух разных курсов РУДН: «Практика второго (французского) языка» и «Справочник и аннотация на втором иностранном языке (французском языке)». Из практического эксперимента учителя показывают свою способность адаптироваться к новому методу обучения с использованием технологий и эффективного обучения, чтобы удовлетворить спрос студентов на улучшение их разговорных навыков, но при этом всегда обсуждаются новые нюансы. Студенты обманывают? Как мы можем контролировать их личные навыки? Какие экзамены могут быть более эффективными для их проверки? Ответ будет дан по результатам этой статьи. Обсуждение всегда может обновить данный метод в этой статье.

Authors
Mohsen K.1 , Yi A. 1
Publisher
IATED
Language
English
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
e-learning; distance education; TUIS; MS TEAMS; foreign language teaching (FLT)
Date of creation
22.02.2023
Date of change
22.02.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/93277/
Share

Other records