О роли мотивации при овладении иностранным языком

Психолингвистический подход к речевой деятельности, и в частности, к овладению речью на иностранном языке, предполагает, что любая деятельность опосредуется мотивом. Мотивация является важнейшим фактором, влияющим на успешность студентов на занятиях по иностранному языку. Наше исследование призвано ответить на вопрос, какое влияние оказывают различные типы мотивации на прогресс в овладении связной монологической речью у студентов разных специальностей.

On the role of motivation in acquisition of a foreign language

The psycholinguistic approach to speech activity, and in particular to mastering speech in a foreign language, assumes that any activity is mediated by a motive. Motivation is the most important factor affecting the success of students in foreign language classes. Our study is designed to answer the question of what effect different types of motivation have on progress in mastering a coherent monologue speech among students of different specialties.

Authors
Conference proceedings
Publisher
Национальный исследовательский Томский государственный университет
Language
Russian
Pages
312-317
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Moscow Institute of Physics and Technology
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
  • 3 Institution of Science Institute of Linguistics of the Russian Academy of Sciences
Share

Other records