ИССЛЕДОВАНИЕ ПОДВЕРЖЕННОСТИ ТРАВМАТИЧЕСКОМУ СТРЕССУ СТУДЕНТОВ И ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ В УСЛОВИЯХ ПЕРЕХОДА С ДИСТАНЦИОННОГО НА ОЧНЫЙ ФОРМАТ ОБУЧЕНИЯ

В статье представлен эмпирический анализ и сравнение результатов уровня субъективного благополучия студентов бакалавриата в период пандемии прошлого года с нынешним. Также проводится теоретический анализ взаимосвязи подверженности травматическому стрессу студентов в условиях перехода с дистанционного на очный формат обучения.

THE STUDY OF THE SUSCEPTIBILITY TO TRAUMATIC STRESS OF STUDENTS AND TEACHERS IN THE TRANSITION FROM DISTANCE TO FULL-TIME EDUCATION

The article describes an empirical analysis and comparison of the results of the level of subjective well-being of undergraduate students during the pandemic of last year with the current one. The paper also provides a theoretical analysis of the relationship between the susceptibility to traumatic stress of students in the transition from distance to full-time education.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
415-421
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
covid-19; traumatic stress; subjective well-being; psychological well-being post-traumatic stress; posttraumatic stress disorder; distance learning; pandemic; травматический стресс; психологическое благополучие; субъективное благополучие; посттравматический стресс; посттравматическое стрессовое расстройство; дистанционное обучение; пандемия
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/92332/
Share

Other records