ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ TIKTOK КАК ИНСТРУМЕНТА КОММУНИКАЦИИ В BEAUTY-СЕГМЕНТЕ

TikTok - это платформа, которая позволяет брендам вести коммуникацию со своей аудиторией, преимущественно с представителями поколения Z. Благодаря своеобразной специфике платформы, реклама выглядит ненавязчиво и органично вписывается в нативный контент. Рекламные форматы позволяют повышать осведомлённость о брендах и продуктах, настраивать рекламу и измерять эффективность кампаний. Особенно успешной коммуникация является в beauty-сегменте

TIKTOK IN THE BEAUTY INDUSTRY, AND ITS APPLICABILITY AS A MEANS FOR COMMUNICATION WITH THE CONSUMER BASE

TikTok allows brands to communicate with their consumer base, specifically, generation Z. Advertising via this platform appears non-intrusive and blends in with the native content thanks to the platform's unconventional format. Sponsored clips and the like can broaden brand and product awareness, help gauge campaign efficiency and tweak the marketing strategy accordingly. This type of communication has proven especially effective in the beauty industry

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
308-310
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
TikTok; beauty industry; cases of beauty brands; beauty-сегмент; кейсы beauty-брендов
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91588/
Share

Other records

Nagorny N.A.
Рекламный вектор - 2021: on/off. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2021. P. 311-313