АТРИБУЦИЯ И ПОВЕДЕНИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ РАЗНОГО ПОЛА В КОНФЛИКТНЫХ СИТУАЦИЯХ ДЕЛОВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

В статье проанализирована проблема делового взаимодействия специалистов сферы образования. Представлены результаты эмпирического исследования атрибутивного стиля преподавателей и стратегий их поведения в конфликте с учетом фактора пола.

ATTRIBUTION AND BEHAVIOR OF WOMEN AND MEN-TEACHERS IN CONFLICT SITUATIONS OF BUSINESS INTERACTION

The problem of business interaction of specialists in the field of education is analyzed in the article. The results of an empirical study of the attributive style of teachers and strategies for their behavior in conflict, taking into account the gender factor, are presented.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
470-474
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
business interaction; optimistic attributive style; conflict behavior strategies; деловое взаимодействие; оптимистический атрибутивный стиль; стратегии поведения в конфликте
Share

Other records