БРЕНДИНГ В ГОСТИНИЧНОМ БИЗНЕСЕ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ЦИФРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

Стремительно развивающиеся технологии искусственного интеллекта предоставляют отельному бизнесу множество возможностей не только в настоящем, но и в будущем. В связи с этим, владельцам гостиниц и отелей важно заранее продумать, как максимально эффективно использовать новейшие технологии для решения конкретных задач в своей деятельности. В статье рассмотрены основные тренды в использовании цифровых технологий в управлении брендом отелей. Проанализировано влияние внедрения цифровых технологий в гостиничную индустрию на ожидания потребителей. Выявлены положительные и отрицательные аспекты применения цифровых технологий в гостиничном бизнесе.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE HOTEL BUSINESS

The evolving technologies of "artificial intelligence" provide the hotel industry with many opportunities not only in the present, but also in the future. So, it is really important for hotel owners to think about the way of using the latest technologies as efficiently as possible to solve specific problems in their activities in advance. The article analyzes the main trends of using the digital technologies in hotel brand management. The impact of the introduction of digital technologies in the hotel industry on the expectations of consumers is analyzed. The positive and negative aspects of digital technologies in the hotel business are revealed.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
159-162
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
artificial intelligence; digital technologies; tourism; hospitality industry; brand; branding; искусственный интеллект; цифровые технологии; сфера туризма; гостиничный бизнес; бренд; брендинг
Share

Other records