ВЛИЯНИЕ ИСКУССТВЕННОГО ИНТЕЛЛЕКТА НА УПРАВЛЕНИЕ ТУРИЗМОМ

Данная статья посвящена исследованию применения искусственного интеллекта в индустрии туризма и гостеприимства. Искусственный интеллект способен значительно упростить многие процессы в этой отрасли: возможности бронирования путешествий, выбор места для посещения и т.д., но не может заменить человеческого общения, которое в сфере туризма все еще играет очень важную роль. Тем не менее, по мнению автора, области применения ИИ в туризме будут только расширяться со временем.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IMPACT ON TOURISM MANAGEMENT

Artificial intelligence certainly enhances travel experiences, but it cannot trump human touch, which is an essential determinant of tourism. AI acts as an effective complementary dimension of the future of tourism. AI offers travel services that are automated, customized, and insightful. Artificial intelligence enables travelers to learn about their behaviors, interests, and inclinations, and provide a personalized experience. Gone are the days of consulting a travel agent, meeting them physically, and pampering yourself with an endless string of harassing phone calls to inquire about travel arrangements.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
13-17
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
human-robot interaction; technologies; artificial intelligence; tourism industry; взаимодействие человека и ИИ; технологии; искусственный интеллект; индустрия туризма
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/89166/
Share

Other records