Художественный текст как лингводидактический материал в обучении таджикских учащихся средних классов на примере сказки «Колобок»

В статье рассматривается художественный текст как лингводидактический материал в обучении русскому языку таджикских учащихся средних классов на примере сказки «Колобок». Рассмотрены жанры художественного текста и выявлена важность их использования в процессе преподавания русского языка в таджикской школе. Также представлен отрывок из сказки «Колобок» - для анализа и демонстрации функционирования синтаксических конструкций и морфологических моделей, показаны падежные конструкции в их речевой функции

Literary text as a linguodidactic material in the teaching of Tajik middle school students on the example of the tale "Kolobok"

The article considers the literary text as a linguodidactic material in teaching Russian to Tajik middle school students on the example of the tale “Колобок”. The genres of literary text are examined and the importance of their use in the process of teaching the Russian language in a Tajik school is revealed. An excerpt from the fairy tale “Колобок” was also clearly demonstrated for the analysis and demonstration of the functioning of syntactic structures and morphological models, case structures in their speech function are shown.

Authors
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
175-178
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples ' Friendship University of Russia
Keywords
linguodidactic material; literary text; fairy tale; russian language; tajik school; лингводидактический материал; художественный текст; сказка; русский язык; таджикская школа
Share

Other records

Pritula A.A.
В мире русского языка и русской культуры. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2020. P. 160-161