ТЕЛЕГРАМ-КАНАЛЫ КАК МЕДИА

В данной статье рассматривается удалённое общение, процесс развития средств для этого, мессенджеры как апогей этого явления. Проанализированы характерные особенности Telegram: организация коммуникации и специфика обратной связи. Выявлено, что как медиа Telegram представлен именно в каналах, обоснована уместность рассмотрения телеграмм-каналов как средств для организации массовой коммуникации. Представлена типология существующих телеграм-каналов.

Article considers remote communication, the process of developing tools for this, instant messengers as the apogee of this phenomenon. The main place of this work is given to Telegram, its history, blocking, features, functionality, reasons for popularity and channels. The characteristic features of Telegram are analyzed: organization of communication and specifics of feedback. It was revealed that as media Telegram is presented specifically in the channels, the relevance of considering telegram channels as a means for organizing mass communication is justified. A typology of existing telegram channels is presented.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
271-278
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
messenger; telegram; telegram channel; media; мессенджер; телеграм; телеграм-канал; медиа
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/88535/
Share

Other records