ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ УСТАНОВКА И ЕЕ ЛИНГВИСТИЧЕСКОЕ ВОПЛОЩЕНИЕ КАК СРЕДСТВО ПРАГМАТИЧЕСКОГО ВОЗДЕЙСТВИЯ В СОВРЕМЕННОМ АНГЛОЯЗЫЧНОМ МЕДИАДИСКУРСЕ

Статья затрагивает проблему психологической установки и ее функционального воплощения на лингвистическом уровне в современном англоязычном медиадискурсе. Выделяются девять наиболее популярных общественно-политических понятий, посредством которых создается и задается правильная установка на восприятие востребованного социального явления и его популяризацию в англоязычном и мировом сообществах.

PSYCHOLOGICAL ATTITUDE AND ITS LINGUISTIC IMPLEMENTATION AS A MEANS OF PRAGMATIC INFLUENCE IN MODERN ENGLISH-SPEAKING MEDIADISCOURSE

The article covers the problem of psychological attitude and its functional embodiment at the linguistic level in the modern English-language media discourse. The nine most popular social and political concepts are distinguished, through which the correct attitude is shaped and set for the perception of a demanded social phenomenon and its popularization in the English-speaking and world communities.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
254-261
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Московский педагогический государственный университет
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
English-language media discourse; psychological attitude; pragmatic influence; ideological domination; англоязычный медиадискурс; психологическая установка; прагматическое воздействие; идеологическое доминирование
Share

Other records