МОДУЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ КАК КОМПЛЕКС ВИДЕО-, АУДИОИ ПИСЬМЕННЫХ ТЕКСТОВ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ У СТУДЕНТОВ НЕФИЛОЛОГИЧЕСКИХ ВУЗОВ

Статья посвящена организации модульного обучения в структуре образовательного процесса профессиональной подготовки в высшем учебном заведении. В статье дано определение модульного обучения. Автором раскрыты основные цели и задачи модульного обучения на современном этапе образования.

MODULAR LEARNING AS A COMPLEX VIDEO-, AUDIOAND WRITTEN TEXTS IN THE PROCESS OF FORMING SOCIO-CULTURAL COMPETENCE IN STUDENTS OF NON-PHILOLOGICAL UNIVERSITIES

The article is devoted to the organization of modular training in the structure of the educational process a universal undergraduate training for students of a university. The article defines modular learning. The author has revealed the main goals and objectives of modular training at the present stage of education. The definition of universal undergraduate is given. The author reveals the basic structure of the universal baccalaureate used in the educational process of the university.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
93-96
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
modular training; universal baccalaureate; training element; individual approach; main educational program; модульное обучение; универсальный бакалавриат; учебный элемент; индивидуальный подход; основная образовательная программа
Share

Other records

Паничева Е.В.
Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики иностранного языка делового и профессионального общения. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2020. P. 106-109