ОСОБЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ АУДИРОВАНИЮ СТУДЕНТОВ-ДИГИТАЛОВ

Представленное исследование является актуальным в связи с внедрением новых образовательных стандартов, принятых в России после ее присоединения к Болонскому процессу. Цифровизация общества предъявляет специфические требования к организации учебного процесса в высшей школе. Опираясь на традиционные методики, в также на личный опыт, авторы разрабатывают собственные оригинальные постулаты, помогающие устранить барьеры, препятствующие эффективности аудирования иноязычных текстов студентами-дигиталами.

CHALLENGES IN TEACHING LISTENING AT THE DIGITAL AGE

The presented research is relevant in connection with the introduction of new educational standards adopted in Russia after its accession to the Bologna process. Digitalization of society imposes specific requirements on organizing the educational process in higher education. Based on traditional methods, as well as on personal experience, the authors develop their own original postulates that help to eliminate barriers preventing the effectiveness of digital students' listening to foreign-language texts.

Authors
Borisova I.V.1, 2 , Balabas N.N. 3, 4
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
300-303
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Financial University under the Government of the Russian Federation
  • 2 Moscow City University
  • 3 Moscow University for Industry and Finance “Synergy”
  • 4 People's Friendship University of Russia
Keywords
bologna process; society digitalization; virtual reality; listening; болонский процесс; дигитализация общества; виртуальная реальность; бакалавриат; магистратура; аудирование; Bachelor's Degree; Master's Degree
Share

Other records

Denisenko V.N.
Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики иностранного языка делового и профессионального общения. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2020. P. 312-315